Böylece Orta Doğu'daki ihraç pazarlarına daha da yakınlaşacak olan şirket, hem piliç eti hem de işlenmiş üretim kapasitesini iki katına çıkaracak.
Son üç yılda yaklaşık 100 milyon euro‘luk yatırım yapan Lezita, Kahramanmaraş‘ta kuracağı entegre üretim tesisinin inşaatına başlıyor. Böylece Orta Doğu‘daki ihraç pazarlarına daha da yakınlaşacak olan şirket, hem piliç eti hem de işlenmiş üretim kapasitesini iki katına çıkaracak.
Beyaz et sektöründe faaliyet gösteren Lezita, son yıllarda yaptığı yatırımlarla dikkat çekiyor. Sadece üç yılda yaptığı yatırım, 100 milyon euro’ya ulaşan şirket, depremden önce projelendirdiği Kahramanmaraş yatırımında inşaat aşamasına geldi. Tam entegre olarak planlanan bu tesis, Lezita’nın kapasitesini artıracak ve özellikle Orta Doğu’ya ihracatta avantaj sağlayacak. Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül “Yatırımda hız kesmedik” dedi.
Lezita’nın Kuruluşu ve Faaliyetleri
Lezita, Abalıoğlu Grubu’nun kurucusu rahmetli Orhan Abalıoğlu’nun gıda sektöründe yatırım yapma vizyonuyla 2006 yılında kuruldu. Abalıoğlu Grubu’nun 1969’dan bu yana yem sektöründe elde ettiği zengin tecrübe ve bilgi birikiminden aldığı güçle faaliyet gösteren Lezita, İstanbul Sanayi Odası’nın İSO 500 verilerine göre Türkiye’nin en büyük 90’ıncı sanayi kuruluşu olarak dikkat çekiyor. “Hayatın Lezzeti” mottosuyla, hayatın renklerini ürünlerine taşıyan Lezita, geniş ürün yelpazesi ile tüketicilere hizmet veriyor.
Yatırım Planları ve Gerçekleşmeleri
Son üç yılda yaklaşık 100 milyon euro’luk yatırıma imza atan Lezita, yatırımlarını ileriye taşımaya devam ediyor. 2023 yılında da yatırım konusunda hız kesmeyen şirket, global bir gıda markası olma vizyonu doğrultusunda yatırımlarını sürdürüyor. Önümüzdeki dönemde yeni ürünlerle bu vizyonunu desteklemeyi hedefleyen Lezita, özellikle Kahramanmaraş yatırımına odaklanmış durumda.
Kahramanmaraş Yatırımı ve Üretim Kapasitesi Artışı
Lezita, tam kapasiteyle çalışan İzmir’deki tesisine ek olarak Kahramanmaraş’ta tam entegre üretim tesisi kuruyor. Deprem sebebiyle yasal izinlerde gecikme yaşansa da şu an inşaat çalışmalarına başlayacak duruma gelen Lezita, Kahramanmaraş tesisinde önceliği ileri işlenmiş ürünlere verecek. Yeni üretim tesisinin İç Anadolu, Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgelerine daha yakın olacağını belirten Lezita Genel Müdürü Mesut Ergül, “Yatırımlarla toplamda hem piliç eti hem işlenmiş üretim kapasitesini iki katına çıkarmayı planlıyoruz” dedi.
İhraç Pazarları ve Yeni Pazarlara Açılma Planları
Lezita, ürünlerini Amerika kıtası, Afrika, Asya ve Avrupa bölgesindeki yaklaşık 70 ülkeye ihraç ediyor. Üretiminin yüzde 18’ini ihraç ederek, geçtiğimiz yıl 84 milyon dolar ciro elde eden Lezita, ihracat faaliyetlerini uzun vadeli iş birliği geliştirebileceği iş ortakları ile yürütüyor. Önümüzdeki dönemde var olan pazarlarına yenilerini ekleyerek büyümeyi sürdürecek olan şirket, global gıda markası olma hedefi doğrultusunda çalışmalarına devam ediyor.
Yeni Ürün Çalışmaları ve Konsept Projeler
Lezita, inovasyon odaklı iş stratejisi doğrultusunda müşterilerine kaliteli ve besleyici ürünler sunmaya devam ediyor. Ürün portföyüne dondurulmuş patates, soğan halkası ve sarma tavuk döner ekleyen Lezita, 2024 yılı içerisinde dört yenilikçi ürünle ticari ürün kategorisini büyütmeyi hedefliyor. Ayrıca kırmızı et başta olmak üzere yeni yatırım projeleri üzerinde çalışıyor. Lezita’nın ilk konsept mağazası İzmir Göztepe’de açıldı ve bu mağazalarda tüketiciler Lezita’nın tüm ürünlerine tek bir noktadan ulaşabiliyor ve deneme imkânı bulabiliyor. Bu konsepti tüm Türkiye’ye yaymayı planlayan Lezita, ikinci mağazasını Ankara’da, ardından İstanbul’da açacak.
Ekonomik Koşullar ve Beyaz Et Sektörü
İçinden geçtiğimiz zorlu ekonomik koşullarda beyaz et, vatandaşın protein ihtiyacını karşılayan en önemli gıda maddesi haline geldi. Lezita, ürünlerini ulaşılabilir kılma yolunda çalışmalarını sürdürüyor. Kırmızı et fiyatlarındaki yükselişin de etkisiyle sağlıklı ve erişilebilir protein kaynaklarından biri olan beyaz et büyük ilgi görüyor. Lezita, pratik ürünlerle şehir hayatının problemi olan lezzetli ve sağlıklı beslenme ihtiyacının önündeki bariyerleri yok etmeyi amaçlıyor. Dünyadaki yeni trendleri ve tüketici ihtiyaçlarını yakından takip eden şirket, geliştirdiği ve planladığı tüm ürünlerle daha pratik, daha lezzetli, daha besleyici ve daha sağlıklı ürünleri Lezitaseverler ile buluşturmayı hedefliyor.