(EDETV-ÖZEL HABER-)- Ülkeyi YHT'lerle donatmak için dört bir yanda çalışmaların devam ettiğini bildiren Bakan Abdulkadir Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hattı projesine değindiği açıklamada Kahramanmaraş’ın adını bile anmadı.

Oysaki Bakan Uraloğlu, 11 Ağustos 2023 yılındaki Kahramanmaraş ziyaretinde Habertürk'ten Kemal Öztürk'ün sorularını yanıtlamış ve Kahramanmaraş’a hızlı trenin geleceğini ancak en erken bunun yılsonunu bulacağını söylemişti.

Bakan Uraloğlu, Türkiye'de, yüksek hızlı demir yolu hatlarını genişletme çalışmaları kapsamında, 2 bin 251 kilometre olan yüksek hızlı tren (YHT) hat uzunluğunun, yüzde 83 artışla 2027'de 4 bin 122 kilometreye ulaşacağını söyledi.

Kahramanmaraş’ta Yedi Kuyular kayak merkezi kış turizmine hazır! Kahramanmaraş’ta Yedi Kuyular kayak merkezi kış turizmine hazır!

Bakan Uraloglu 11 Ayda 2564 Milyon Kisi Demir Yolu Ile Seyahat Etti J7Tv

"Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arası 2 saat 15 dakikaya düşecek"

Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arasında 160-200 saatte kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı demir yolu hattı planlandığını anlatarak, şöyle devam etti:

"Mersin-Adana-Osmaniye ve Gaziantep illerine hızlı trenle ulaşım sağlamak için Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arasında 160-200 saatte kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı demir yolu hattı öngörülüyor. Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arası mevcutta 361 kilometre olup, projenin tamamlanmasıyla mesafe 295 kilometreye ve 6 saat 23 dakika olan seyahat süresi 2 saat 15 dakikaya düşecek. Toplam proje uzunluğu 303 kilometre olan Mersin-Adana-Gaziantep Hızlı Tren Projesi'nde, 50 tünel, 63 köprü ve viyadük 130 alt/üst geçit bulunuyor. Projenin 25,5 kilometrelik Gaziray kesimi 5 Kasım 2022'de hizmete açıldı. Projelerdeki inşaat çalışmaları 5 kesim halinde devam ediyor."

Uraloğlu, Adana-İncirlik-Toprakkale (76 kilometre) kesimi altyapı işlerinde yüzde 98, Toprakkale-Bahçe (58 kilometre) 13 kilometrelik tünelli kesimde altyapı işlerinde yüzde 92 oranında ilerleme sağlandığını, Bahçe-Nurdağ (Fevzipaşa) (17 kilometre) kesiminde Türkiye'nin en uzun demir yolu tüneli olma özelliğini taşıyan, birbirine paralel açılan ve uzunlukları 9 bin 954 metre ve 9 bin 949 metre olan 2 tünelin delme işlemlerinin tamamlandığını ve yakında üstyapı ve elektromekanik sistemlerin inşaatına başlanacağını ifade ederek, TCDD Genel Müdürlüğü tarafından altyapı işleri tamamlanan Nurdağ-Başpınar (56 kilometre) altyapı işlerinde yüzde 80 fiziki ilerleme sağlandığı ve yapım çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Bakan Uraloğlu, daha önce bu projeye Kahramanmaraş’ında dahil edileceğini bildirmişti. Ancak yaptığı bu son açıklamada Kahramanmaraş’ın adından bile bahsetmedi.

2023’te bitecekti!

2023 yılında Kahramanmaraş’ta yaptığı açıklamada Kahramanmaraş halkına müjde veren Bakan Uraloğlu, 2023 yılı bitmeden Kahramanmaraş hızlı tren projesini bitirecekleri sözünü vermişti. Ancak 2023 bitti, 2024 yılı geçti ve 2025 yılına girmek için son bir günümüz kaldı. Kahramanmaraş projesinin akıbeti halen binmiyor.  

İŞTE KAHRAMANMARAŞ’A HIZLI TREN GELECEK Mİ? SORUSUNUN YANITI!

“Mersin, Adana, Osmaniye, Gaziantep yüksek hızlı tren çalışmalarına başladık. Orada zaten mevcut bir hat vardı, artık çift hatlı yüksek hızlı tren projemizi başladık.

Peki Kahramanmaraş’ta neredeyiz?

Antep’ten Mersin’e kadar uzanan hatta yaklaşık 49 kilometrelik bir proje çalışmasını başlattık, proje çalışması çok çok hızlı hareket etseniz  2-3 yıl sürer. Ortalama 3 yıldır, biz esasında bu öngörüde bulunduk ve bu sene bitmeden buranın projesini bitireceğiz.

Ne olacak?

Maraş’tan güneye doğru bir hat inecek oradan Gaziantep ile Osmaniye arasına bağlayacağız. 49 kilometre yüksek hızlı tren hattını biz bağlamış olacağız.”