KDK'nin bireylerin hak aramasında fark yarattığını, hak arama kültürünün geliştirilmesine önemli katkılar sunduğunu vurgulayan Akarca, kurumun, faaliyete başladığı tarihten bu yana 241 bin 482 başvuru aldığını, bunların 240 bin 679'unu sonuçlandırdığını kaydetti. Geçen yıl KDK'ye 14 bin 762 başvuru ulaştığını anlatan Akarca, 2023 yılından devreden 1792 başvuruyla birlikte Kurumun, toplam 16 bin 554 başvuruyu incelediğini, bunların 15 bin 751'ini sonuçlandırdığını dile getirdi.
EN ÇOK ŞİKAYET EDİLEN 3 BAKANLIK BELLİ OLDU
Akarca, sözlerini şöyle sürdürdü: "2024 yılında yapılan şikayet başvuruları konu bazlı değerlendirildiğinde en fazla başvuru yüzde 22,93 ile adalet, milli savunma ve güvenlik konu başlığı altında kurumumuza ulaştı. Kamu personel rejimi bağlamında yüzde 21,47; eğitim öğretim, gençlik ve spor alanında yüzde 8,45; mahalli idarelerce yürütülen hizmetler kapsamında yüzde 7,28; çalışma ve sosyal güvelik alanında yüzde 7,04; ekonomi, maliye, vergi alanında ise yüzde 5,23 oranında başvuru yapıldı. Kurumumuza 2024 yılında ulaşan şikayet başvuruları, şikayete konu idare kapsamında değerlendirildiğinde yüzde 18,68'lik oranla Adalet Bakanlığının ilk sırada olduğu tespit edilmiştir. Sağlık Bakanlığının konu edildiği başvuru oranının yüzde 6,35, Milli Eğitim Bakanlığının konu edildiği başvuru oranının yüzde 5,97, Sosyal Güvenlik Kurumunun konu edildiği başvuru oranının yüzde 4,40 olduğu hesaplanmıştır."