Öğrenciler arasında sıklıkla araştırılan konulardan biri olan taktir ve teşekkür belgesi alma kriterleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın belirlediği kurallara göre şekilleniyor. İşte detaylar:
Taktir Belgesi:
- Birinci dönem ve ikinci dönem sonlarında, dönem sonu başarı puanı 85,00 ve üzeri olan öğrenciler bu belgeyi almaya hak kazanır.
- Her iki dönemde ayrı ayrı ödüllendirme yapılır.
- 5 günden fazla özürsüz devamsızlık halinde puanı yüksek olsa bile öğrenciye taktir belgesi verilmez.
Teşekkür Belgesi:
- Birinci dönem ve ikinci dönem sonlarında, dönem sonu başarı puanı 70,00 ile 84,99 arasında olan öğrenciler bu belgeyi alabilir.
- Her iki dönemde ayrı ayrı ödüllendirme yapılır.
- 5 günden fazla özürsüz devamsızlık halinde puanı yüksek olsa bile öğrenciye taktir belgesi verilmez.
Diğer Ödül Belgeleri ve Kriterleri
Onur Belgesi:
- Puan şartına bakılmaksızın, MEB Ortaöğretim Kurumları Ödül ve Disiplin Yönetmeliği'nin 9. Maddesinde belirtilen şartları taşıyan öğrencilere ders yılının sonunda verilir.
Üstün Başarı Belgesi:
- Ortaöğrenim süresince en az üç öğretim yılının bütün dönemlerinde takdir belgesi alan öğrencilere verilir.
Başarı Belgesi:
- Ortaöğrenim süresince en az üç öğretim yılının bütün dönemlerinde teşekkür belgesi ya da bazı dönemlerde takdir belgesi, bazı dönemlerde teşekkür belgesi alan öğrencilere verilir.
Hangi Ortalama ile Hangi Belge Alınabilir?
Öğrencilerin davranış ve başarılarına göre ödüllendirme yapılırken şu belgeler verilebilir:
- Teşekkür Belgesi
- Takdir Belgesi
- Onur Belgesi
- Üstün Başarı Belgesi
Ödül Takdirinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar ve Ödül Dağıtımı
Öğrencilere verilen ödüllerde şu hususlar göz önünde bulundurulur:
Ödül belgeleri, öğrenci, veli, öğretmen ve yöneticilerin katıldığı bir törenle öğrencilere veya velilere verilir. Onur ve iftihar listeleri ise okul yönetiminin uygun göreceği bir günde öğrencilerin huzurunda ayrı ayrı okunur ve okulda herkesin görebileceği bir yere asılır.
- Öğrencinin okul içi ve dışındaki genel durumu
- Ders ve ders dışı faaliyetlerdeki başarısı
- Davranışının niteliği, önemi ve çevresine örnek olup olmadığı