POLİTİKA

İyi Parti Onikişubat İlçe Başkanı Ay ‘Uçaksız pistin, yolcusuz terminalin ehemmiyeti kalmamaktadır’

İYİ Parti Kahramanmaraş Onikişubat İlçe Başkanı Av. Osman Ay, kentin havalimanı sorunuyla ilgili açıklamalar yaptı.

Abone Ol

İlk olarak günümüzde FIFA Dünya Kupası ve Olimpiyat Oyunlarından sonra ekonomik ve kültürel etki yaratan en büyük üçüncü organizasyon olarak kabul edilen EXPO’nun 2023 yılındaki “Doğa Dostu Şehir ve Duyarlılık” temalı fuarı Onikişubat ilçesinde düzenlenmesinin önemine değinen Ay, “Düzenlenecek olan fuar kapsamında eğitim programları, uluslararası örgütler, kurum ve kuruluşların özel etkinlikleri, kültürel programlar, sanat etkinlik ve sergiler, konserler, şehirlerin en iyi uygulamalarının sergileri, fuarlar, ticari faaliyetler, iş heyeti ziyaretleri ve ticari görüşmeler ülkeler, iller ve ilçeler arası yarışmalar yapılacaktır.” ifadelere yer verdi.

Kahramanmaraş Havalimanı ile ilgili sorunların her ne kadar inşa edildiği güne dayansa da sorunlar, EXPO 2023’ün düzenlenecek olması nedeniyle bu günlerde daha sık dile getirildiğini vurgulayan Ay, “Zira EXPO 2023’ün, dolayısıyla da Kahramanmaraş’ımızın bu süreçteki en önemli ve en büyük kapısı havalimanımızdır. Şehrimizin iktidar partisi milletvekilleri parti içi görev sebebi ile gittikleri yerlerdeki yeni yapılan veya tadilat gören havalimanlarını övmekte, yolcu sayılarının ve sefer sayılarının artışları ile icraatlarını anlatmakta; ancak kendi şehirlerinin sorunlarını yıllardır çöz(e)memektedir. Uçak inmezse pistin, yolcu olmazsa terminal binasının ne yazık ki ehemmiyeti kalmamaktadır.” dedi.

“HAVA LİMANI SORUNU”

Şehirde bu iş ile dertlenen, kendi çapında örgütlenip DHMİ, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, ilgili Bakanlıklar, havayolu şirketleri dahil ilgili yerlere mail atan vatandaşların, milletvekillerin, takip edip neticelendirmesi gereken işleri yapar olduklarını söyleyen Ay şöyle konuştu: “Süreç içerisinde hepimiz tabiri caizse meteorolog, uçak teknisyeni, hava trafik kontrolörü olduk. Maalesef iptaller ve divertler (uçağın planlı iniş meydanına herhangi bir sebepten ötürü in(e)meyip başka meydana yönelmesi) artık havalimanımızın olmazsa olmazları. Düşünün, Kipaş Holding’in Aydın’daki kağıt fabrikası açılışına giden ve valimiz dahil bürokrasiden ileri gelenler, siyasetçiler, sanayiciler, gazeteciler dahil her kesimden insanı taşıyan uçak dönüşte Kahramanmaraş Havalimanı’na inemeyip Gaziantep’e inmiştir. Yaşanılanlar oldukça acıdır ve bu durum bizim kaderimiz olmamalıdır.”

“Ülkemizin nüfus olarak en kalabalık ilk on sekiz ili içerisinde bulunan, en çok ihracat yapan ilk on yedi ili içerisinde yer alan, iki üniversitesi olan ve on binlerce öğrencinin ikamet ettiği, son zamanlardaki en önemli keşiflerden olup ülkemizin en büyük açık hava müzelerinden birisi olma yolunda çalışmaları devam ettirilen Germenicia Antik Kenti ve mozaiklerinin bulunduğu, gastronomi alanında dondurması, salebi, tarhanası, çöreği, biberi, paçası, eli böğründesi gibi birçok marka değeri olan, kayak ve kış turizmi, yayla turizmi ve termal turizmi ile bölgesinin incisi olan ve daha sayamadığımız ve sayılamayacak birçok güzellikleri olan şehrimizin havalimanının bu halde olması kabul edilebilir bir durum değildir. Kahramanmaraş Havalimanı ile ilgili sorunların başında havalimanının konumu, konumun doğrudan ve dolaylı etkilediği etkiler ve bunların yol açtığı sorunlar yer almaktadır. Yıllarca mania’dan, hakim rüzgar yönünden, vadi içindeki sis ve rüzgar durumundan, pistin kısalığından, ILS cihazının olmamasından dem vurup durduk. Ancak sorunların en önemlisi havalimanının yanlış yerde konumlanmış olması ve halihazırda yanlış yerde faaliyet göstermesidir.”

“HAVAYOLU ŞİRKETLERİ GÖZDEN ÇIKARDI”

“İlimizde Ankara ve İstanbul olmak üzere iki ile sefer olmakla birlikte, özellikle pandeminden sonra şehrimize yönelik sefer sayıları oldukça azalmıştır. Sefer düzenleri de İstanbul ve Ankara’da iş görüp aynı gün şehrimize geri dönemeyecek düzendedir. Sefer sayısı ve düzeni elbette talep durumuna bağlıdır, bunun bilincindeyiz. Ancak iktidar partisi milletvekillerimiz gibi Ankara’da ilgili bazı yerlere giderek sorunu ilettikten ancak kesin çözüm sözü almayarak fotoğraf çektirip sosyal medyadan “takipçisiyiz” demekten öteye geçmemiz gerekmektedir. Her ne kadar toplam yolcu sayısını göstermese de ilk yapılması gereken iş en azından elde bir veri olması açısından ilimizdeki seyahat acentelerinden hemşerilerimizin Gaziantep Havalimanı başta olmak üzere çevre iller için yaptırdıkları rezervasyonlar ile satılan biletlerin istatistiki bilgilerinin alınmasıdır. Her gün Antep’e yüzlerce insanın yüzlerce araç ile gitmesi cari açığımızın artmasındaki bir numaralı sebep olan akaryakıt açsından maliyet oluşturduğu gibi hemşerilerimizin zaman kaybına da yol açmaktadır. Kısa vadede, mesai saatleri ile uyumlu olmak kaydıyla, her gün en az bir sefer Ankara, İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı ile İzmir seferlerinin olması gerekmektedir. Havayolu şirketlerinin sefer kısıtlamalarında ilk gözden çıkardığı yerin Kahramanmaraş olmasının önüne geçilmelidir.”

“PİSTİN YÖNÜ DEĞİŞTİRİLMELİ”

 “Son zamanlarda iptaller ve divertlerin artması ile birlikte havalimanımızın ILS cihazına kavuşacağı günü tabiri caizse Mecnun’un Leyla’ya kavuştuğu gün gibi iple çekiyoruz. ILS cihazı, modern havalimanlarının standart donanımlarından birisi olarak kabul edilmektedir. ILS cihazının kurulumu ve aktifleşmesi elbette sorunlarımızı kalıcı olarak ve kökünden çözmeyecek, hatta mevcut konumda en üst tip ILS cihazından tam verim alınıp alınmayacağı da meçhul; ancak bu gelişme şehrimize ve havalimanımıza geçici olarak bir nebze nefes aldırabilir. Yine, pistin güney kesimindeki DSİ’ye ait sulama kanalına kadar uzatılması gerekmektedir. Uzun vadeli çözüm Tokat Havalimanı’nda olduğu gibi pist yönünün değiştirilmesidir. Sorunu kökünden çözecek kalıcı çözüm ise yeni bir yere yeni bir havalimanı yapılmasıdır. Zira mevcut havalimanımızdaki nerdeyse uçak inmeyen pist ve nerdeyse yolcu gelmeyen terminal binası için milyonlarca TL kamulaştırma ve inşa hizmet bedelleri ödenmiştir. Mevcut havalimanımıza bugüne kadar harcanan miktarı tekrar harcasak bile mevcut konum nedeniyle tam bir randıman almak mümkün değildir. Günümüz ekonomik koşullarında milli servetimizin bu denli karşılığı olmaksızın ve pervasızca harcanması yüreğimizi yakmaktadır. Yeni bir konuma yeni bir havalimanı yapılması durumunda mevcut havalimanımız askeriyeye devredilerek nakliye uçakları, iha/siha, helikopter gibi araçların konuşlanacağı askeri üsse dönüştürülebilir. Milletvekillerimizin Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü nezdinde yeni bir havalimanı konusunda girişimleri ve bürokratik baskıları arttırması gerekmektedir.”